ویژگی جدید جمیل

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۸۷/۰۶/۲۷

ویژگی جدید جمیل


واقعا چيزي بدتر از اين نيست که پس از ارسال يک ايميل مهم با ذکر جمله ي" به پيوست ارسال مي گردد" (attachment)، ناگهان متوجه يک اشتباه ساده شويد. به عبارتي متوجه شويد که فايل مورد نظر را اصلا پيوست نکرده! و تنها متن خالي را ارسال کرده ايد. در چنين مواقعي معمولا اگر فرستنده کمي خوش شانس باشد و کمي هم زود متوجه شود، بهترين حالت اين مي شود که مجددا اقدام به ارسال ايميلي ديگر اما با دقت بيشتر مي کند.
Gmail براي رفع اين گونه اشتباهات، به تازگي اقدام به ارائه قابليت هاي جديدي براي کاربران خود کرده است که اين مشکل را حل کرده است؛ البته تا حدودي!
در امکانات جديد Gmail، اگر کاربر فراموش کرده باشد که فايل را پيوست يا اصطلاحا attach نمايد، پس از انتخاب گزينه ارسال، بلافاصله پنجره ي هشداري باز مي شود تا کاربر را متوجه اشتباه خود نمايد. براي سهولت بيشتر، Gmail بر روي همين پنجره هشدار، امکانات مربوط به پيوست فايل مد نظر را به نمايش گذاشته است. متن هشدار اين است: " به نظر مي رسد احتمالا پيوست فايل را فراموش کرده باشيد. آيا اين پيام بدون پيوست ارسال شود؟"
هرچند اين ابتکار جالبي است اما، به نظر مي رسد سيستم Gmail هنوز آنقدرها هم کامل نيست. به عنوان مثال يکي از نقص هايي که در اين سيستم وجود دارد اين است که اگر شما پس از ظاهر شدن اين پنجره هشدار، اعلام کنيد که " فايل مورد نظر را به ايميل پيوست كرده ام"، سيستم ديگر به شما هشداري نخواهد داد.
براي فعال کردن اين قابليت جديد بايد از فهرست موجود در تنظيمات  Gmailاستفاده نماييد.



منبع

3 نظر:

Unknown در ۱۳۸۷/۶/۲۸, ۱۰:۴۳ گفت...

من هم همین مشکل را در جی میل دارم
ممنونم که همچین امکانی را معرفی کردید

Unknown در ۱۳۸۷/۶/۲۹, ۲:۰۴ گفت...

عنوانتون مشکل داره!
اگه منظورتون gmail هست باید بنویسید جی میل.
اینی که شما نوشتید یک کلمه عربی هست به معنی زیبا!
راستی دید خیلی جزئی دارید.مطلب اونقدرها هم چشم نواز نبود ولی با این همه زحمت کشیدید.

Mostafa در ۱۳۸۷/۶/۳۱, ۱:۰۶ گفت...

دوست عزیز واقعا ایرادی که به این ویژگی گرفتید بی مورده.

می شه بگید دیگه باید چیکار کنه تا طرف متوجه فراموش کردن خودش بشه،حالا اگه واقعا هم ضمیمه ای وجود نداشته باشه می شه بگید چجوری می شه با این پیغام کنار اومد،بالاخره باید یه راهی بگذاره تا بی خیال ضمیمه بشه دیگه.

درضمن جی میل قابلیت های خیلی زیادی داره،مثل نشون دادن زمان آخرین فعالیت های شما روی اکونتتون و اینکه اگه روی یه کامپیوتر دیگه وارد ایمیل شدید و یادتون رفت خارج بشید،از هر جای دیگه می تونید همه رو باصطلاح خارج کنید.

حوبه آدم یخورده منصف باشه و الکی ایرادای بنی اسرائیلی نگیره!

لینکهای دوستان