اضافه شده قابلیت "ادامه مطلب " به وبلاگهای بلاگر توسط گوگل

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۸۸/۰۶/۱۹

اضافه شده قابلیت "ادامه مطلب " به وبلاگهای بلاگر توسط گوگل


سلام برای اضافه کردن " ادامه مطلب " مراحل زیر را انجام بدید :

الف : با استفاده از قابلیت سایت بلاگر :
برای این کار کافیست ابتدا متن خلاصه خود را در ادیتور وبلاگ خود بنویسید . بعد از نوشتن خلاصه مطلب ، از قسمت ابزارهای ادیتور وبلاگ بر روی دکمه Insert Jump Break کلیک کنید .

 با زدن دکمه فوق بک خط افقی در ادیتور شما ظاهر میگردد .

کافیست بقیه مطب خود را در زیر خط بنوسید تا وبلاگ شما دارای قابلیت " ادامه مطلب " گردد . اما برای تعییت یک نوشته یا عبارت به جای جمله " ادامه مطلب " ابتدا وارد بخش Layout  شده و از آنجا Page Elements راانتخاب نمائید . از آنجا از قسمت " پیامهای وبلاگ " گزینه Edit را انتخاب کنید . سپس از پنچره باز شده و از قسمت Post page link text   متن دلخواه خود را انتخاب کنید .

در ضمن اگر دید که بعد از تغییرات بالا ، قابلیت به سیستم شما اضافه نشده است ، وارد قسمت Layout شده . از انجا به قسمت Edit HTML بروید . تیک گزینه Expand Widget Templates را انتخاب کنبد  . سپس عبارت رنگ قرمز زیر را در قالب پیدا کرده و کدهای رنگ نارنجی را به زیر آن اضافه کنید :


<data:post.body/>
<b:if cond='data:post.hasJumpLink'>
<div class='jump-link'>
<a expr:href='data:post.url + &quot;#more&quot;'><data:post.jumpText/></a>
</div>
</b:if><br/><br/>


ب: با استفاده از دستکاری در کدهای قالب بلاگر :

1- وارد بخش Layout بشوید . از آنجا بر روی زبانه Edit HTML کلیک کنید . سپس تیک گزینهExpand Widget Templates را انتخاب نمائید
2- با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Ctrl + F کادر جستجو را در مرورگر خود باز نموده و عبارت
<data:post.body/>را جستجو نمائید .
3- بعد از پیداکردن عبارت بالا ، کلیه کدهای زیر را با عبارت پیدا شده مرحله 2 تعویض نمایید .


<script type='text/javascript'>
summary_noimg = 430;
summary_img = 340;
img_thumb_height = 100;
img_thumb_width = 120;
</script>
<script src='http://URL.readmore.js' type='text/javascript'/>
<b:if cond='data:blog.pageType != &quot;item&quot;'>
<div expr:id='&quot;summary&quot; + data:post.id'><data:post.body/></div>
<script type='text/javascript'>createSummaryAndThumb(&quot;summary<data:post.id/>&quot;);</script>
<span class='rmlink' style='float:right'><a expr:href='data:post.url'>Read more</a></span>
</b:if>
<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'><data:post.body/></b:if>

4- به جای عبارت قرمز مشخص شده دربالا ، فایل جاوای زیر را دانلود کرده و در یک هاست که قابلیت دادن لینک مستقیم دارد ، آپلود نمائید و لینک تولید شده را با عبارت قرمز رنگ تعویض نمائید . ( Persiangig.net و Parsaspace.com و pages.google.com )

» دانلود فایل جاوا

پ.ن :
1- از بخشهای img_thumb_height و img_thumb_width میتوانید اندازه تصویر پیش نمایش را تعیین کنید .
2- به جای کلمه Read More معادل فارسی دلخواه خود را بنویسید

28 نظر:

امین روانبخش در ۱۳۸۸/۶/۲۱, ۹:۵۰ گفت...

گوگل حسابی داره به کاربراش حال می ده. تنها ویژگی که وردپرس دات کامو از بلاگر متمایز می کرد ابر برچسب وادامه مطلب بود که شکر خدا بلاگر تو این چند هفته این امکاناتو فراهم کرد.

مهدی در ۱۳۸۸/۶/۲۱, ۱۵:۲۱ گفت...

روش اول نشد کمکم کنید

مهدی در ۱۳۸۸/۶/۲۱, ۱۵:۳۳ گفت...

وبلاگ من دکمه ای رو که گفتید ندارد کد را هم وارد کردم(هم اینتر زدم وارد کردم نشد هم بدون فاصله)

امین در ۱۳۸۸/۶/۲۱, ۲۰:۵۵ گفت...

جواب به آقا مهدی: وارد تنظیمات وبلاگتون شوید و در قسمت
تنظيمات کلی:
انتخاب ویرایشگر پست:
ویرایشگر به روز شده را انتخاب کنیید

مجتبی ستوده در ۱۳۸۸/۶/۲۲, ۲۱:۲۸ گفت...

ولی متاسفانه روش اول با قالبهای فارسی مشکل داره

مهدی گفت...

وبلاگ من هم دکمه ای رو که گفتید ندارد وارد تنظیمات وبلاگم شدم و در قسمت
تنظيمات کلی:
انتخاب ویرایشگر پست:
ویرایشگر به روز شده را انتخاب کردم که همه آیکون های ادیت حذف شدند!!

مهیار در ۱۳۸۸/۷/۱۳, ۱۴:۵۰ گفت...

میخواهم کد هایی را وارد وبلگم کنم ولی همچین کدی در وبلاگم پیدا نکردم
بین تگ blogger

مجتبی ستوده در ۱۳۸۸/۷/۱۳, ۱۸:۰۱ گفت...

@ مهیار :

دو حالت وجود دارد:
1- شما در بخش Edit HTML تیک گزینه Expand Widget TEmplates ر انزده اید . به همین دلیل نمیتوانید کد مرحله " 1 " را در قالب خود پیدا کنید

2- قالب وبلاگ شما در حالت کلاسیک است و باید آن را از همین بخش بالا به حالت جدید تبدیل کنید

مهیار در ۱۳۸۸/۷/۱۵, ۱۴:۵۹ گفت...

سلام ببخشید من وبلاگم هم به روز شده است ولی بازم تگ blogger ندارد اکثر کد ها هم بین تگ بلاگر و بلاگر هست مثلا من اگه بخواهم کد سایت بالاترین را اضافه کنم نمیتونم
http://mahitaabe.blogspot.com/

مجتبی ستوده در ۱۳۸۸/۷/۱۵, ۱۷:۴۰ گفت...

@ مهیار:
تنها را ه موحود اینست که من را به وبلاگ خود دعوت کنید . برای این کار وارد بخش Settings شده و از انجاوارد زبانه Permissions شده و آدرس ایمیل من را وارد کنید . بعد از قبول دعوت از سوی من ، دوباره وارد همان بخش شوید وبر روی عبارت Access Grant Admin در کنار آدرس ایمیل من کلیک کنید

مهیار در ۱۳۸۸/۷/۱۵, ۲۲:۲۸ گفت...

استاد طبق گفته شما را به وبلاگ خودم دعوت کردم امیدوارم مشکل وارد کردن کد حل شود
http://mahitaabe.blogspot.com

سعید در ۱۳۸۸/۸/۱۹, ۲۱:۱۲ گفت...

سلام. ممنون. روش "ب" جواب داد و اصلی ترین مشکل این چند وقته ی من (از وقتی به بلاگر اومدم) را حل کرد! جالبه که نیاز نیست جداسازی و ... هم انجام بشه و اتوماتیک خودش جدا می کنه. روش الف مشکل ایجاد می کنه و اگه در مطلبی ازش استفاده شده باید به حالت اول برگرده تا درست بشه و گرنه از هر روش دیگه ای هم استفاده کنیم حتا روش "ب" باز هم قالب و صفحه اصلی درست نخواهد شد. به هر حال دست شما درد نکنه آقای باغبانباشی

مجيد در ۱۳۸۸/۱۰/۱۰, ۱۰:۴۰ گفت...

سپاسگذارم
روش دوم جواب داد
http://savehcity.blogspot.com

ناشناس گفت...

اضافه کردن ادامه مطلب به وب لاگ را نتوانستم انجام دهم. من دکمه Insert Jump Break را پیدا نمیکنم. nshahini@yahoo.com

رضا شاهینی در ۱۳۸۸/۱۱/۱۲, ۸:۰۴ گفت...

اضافه کردن ادامه مطلب به وب لاگ را نتوانستم انجام دهم. من دکمه Insert Jump Break را پیدا نمیکنم. tehran22khordad@yahoo.com

پویا در ۱۳۸۸/۱۲/۱۲, ۱۶:۵۵ گفت...

دست شما درد نکنه وبلاگ مفیدی دارید.

ناشناس گفت...

سلام.
من از روش اول استفاده میکنم. میخواستم ببینم راهی بلدید که بعد از اینکه از Insert Jump Break استفاده کردم، بعد از جمله ناتمامم سه تا نقطه (...) بذاره، مثل روش دوم!
خوشحال میشم کمکم کنید.
منتظرم!
e.m.shabani@gmail.com

Dreamer در ۱۳۸۹/۱/۲۱, ۷:۱۱ گفت...

سلام.
من یکی از قالبهاتون رو دانلود کرده ام. لطفا توضیح دهید چگونه ادامه مطلب را حذف کنم؟ (عکس این روشی که گفتید را امتحان کردم ولی جواب نداد...

مجتبی ستوده در ۱۳۸۹/۱/۲۴, ۱۸:۵۶ گفت...

@ Dreamer : در حال نوشتن یک اموزش برای حذف این قابلیت برای وبلاگهای بلاگر هستم . تا اماده شده اموزش شما یک بک آپ از قالبت خود را برای من ایمیل کنید تا این قابلیت را برای شما حذف کنم

Dreamer در ۱۳۸۹/۱/۲۶, ۱:۳۱ گفت...

ممنونم. بک آپ را به ایمیلتان ارسال کردم. با سپاس فراوان از شما

مجتبی ستوده در ۱۳۸۹/۱/۲۶, ۱۱:۲۶ گفت...

انجام شد . برای شما فرستادم

tiptops در ۱۳۸۹/۹/۲۹, ۱:۱۱ گفت...

سلام
من می خواستم بدونم موقع نوشتن پیام چطوری تو ادامه مطلب بنویسم

tiptops در ۱۳۸۹/۹/۲۹, ۱:۲۴ گفت...

یعنی منظورم اینه که چطوری به صورت دلخواه قرار بدم که کجا به ادامه مطلب بره

ناشناس گفت...

سـلام
میخواستم بدونم چطوری میشه ادامه مطلب رو رمز دار کرد؟
خیلی لازم دارم!
با تشکر..

tiptops در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۰ گفت...

یعنی منظورم اینه که چطوری به صورت دلخواه قرار بدم که کجا به ادامه مطلب بره

tiptops در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۰ گفت...

سلام
من می خواستم بدونم موقع نوشتن پیام چطوری تو ادامه مطلب بنویسم

mohammad در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۰ گفت...

سلام.
من از روش اول استفاده میکنم. میخواستم ببینم راهی بلدید که بعد از اینکه از Insert Jump Break استفاده کردم، بعد از جمله ناتمامم سه تا نقطه (...) بذاره، مثل روش دوم!
خوشحال میشم کمکم کنید.
منتظرم!
e.m.shabani@gmail.com

Dreamer در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۰ گفت...

سلام.
من یکی از قالبهاتون رو دانلود کرده ام. لطفا توضیح دهید چگونه ادامه مطلب را حذف کنم؟ (عکس این روشی که گفتید را امتحان کردم ولی جواب نداد...

لینکهای دوستان