CMD از طریق IE حذف خودکار اطلاعات ثبت شده از وب گردی خود در مرورگر

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۸۸/۱۰/۲۶

CMD از طریق IE حذف خودکار اطلاعات ثبت شده از وب گردی خود در مرورگر


بعد از یک وب گردی طولانی ، بهترین کار پاک کردن  اطلاعات ذخیره شده در مرورگری است که شما با ان وب گردی نموده اید  . اگر از مرورگر IE برای وب گردی خود استفاده می کنید ، با استفاده از ترفند زیر می توانید  با یک کلیک کلیه فایلهای موقت و ذهیره شده حاصل از وب گردی خود در این مرورگر را از سیستم خود حذف نمائید .

برای حذف این فایلها که شامل :
 - Browsing History
- Favorites
- Forms
- User name & Password in Forms
است . را میتوانید از دو طریق پاک نمائید .

1- حذف دستی :
الف : مرورگر IE خود را باز کنید ( در اینجا IE8 ) . واد بخش Internet Option شوید .



ب: از زبانه General و از قسمت Browsing History بر روی Delete کلیک کنید تا تمامی تاریخچه وب گردی شما از مرورگر پاک گردد .


پ.ن : با گذاشتن تیک موجود در تصویر بالا با خروج از مرورگر IE تمامی اطلاعات ذخیره شده در مرورگر پاک خواهد شد .

ج : وارد زبانه Content شوید . از قسمت AutoComplete بر روی Settings کلیک کنید . در پنجره باز شده و بنا به نیاز خود در مقابل اختیارت تیک دلخواه خود را گذاشته و در نهایت بر روی Delete AutoComplate History کلیک کنید .






نمایی از نسخه IE7


2- حذف بصورت اتوماتیک :
برنامه Notepad را باز کنید . سپس نوشته های زیر را عینا در آن کپی - پیست کرده و با عنوان ( bat.اسم دلخواه ) ذخیره کنید .
بعد از ساخت فایل جاری ، تنها با یک بار اجرای ان کلیه اطلاعات ثبت شده از وب گردی تان در مرورگر IE بصورت خودکار حذف خواهد شد .

@ECHO OFF
ECHO Deleting current user's Temporary Files, Cookies, History, Form Data and Stored Passwords
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 1
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 2
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 8
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 16
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 32
RunDll32.exe InetCpl.cpl,ClearMyTracksByProcess 255
ECHO Done!
PAUSE
CLS

برای راحتی شما من این فایل را ساخته ام . از لینک زیر می توانید این فایل را دانلود کنید . سپس با یکبار اجرای فایل فوق ، به ترتیب اطلاعات ذخیره شده در مرورگر IE پاک خواهند شد .



» دانلود فایل Clean.bat
پ.ن : بعد از دانلود فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل درون آن را اجرا کنید .

2 نظر:

ناشناس گفت...

با سلام خدمت شما
من شخصا عاشق وبلاگ نویس هایی هستم که خودشون می نویسند و از اون جا که لینک شما رو تو سراسر وب زیاد دیده بودم گفتم اگه قابل بدونید با هم تبادل کنیم pr من هم 3 است به امید دیدار موفق باشید

Pseex در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۳ گفت...

با سلام خدمت شما
من شخصا عاشق وبلاگ نویس هایی هستم که خودشون می نویسند و از اون جا که لینک شما رو تو سراسر وب زیاد دیده بودم گفتم اگه قابل بدونید با هم تبادل کنیم pr من هم 3 است به امید دیدار موفق باشید

لینکهای دوستان