تاثیر افت جهانی قیمت لپ‌تاپ بر بازار داخلی؛ لپ‌تاپ ارزان شد

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۸۶/۱۱/۲۱

تاثیر افت جهانی قیمت لپ‌تاپ بر بازار داخلی؛ لپ‌تاپ ارزان شد


در حالی‌كه نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ از افت قیمت لپ‌تاپ طی دو هفته اخیر خبر می‌‌دهند. برخی از فروشندگان از ثبات و حتی رشد قیمت این كالا در بازار خبر می‌دهند.
طبق اعلام نمایندگی‌های فروش، لپ‌تاپ از دسته كالاهایی است كه نسبت به تجهیزات كامپیوتری از روند نزولی بیشتری در قیمت‌ها برخوردار است و افت جهانی قیمت این كالا كه زاییده رشد تكنولوژی، ارتقای قابلیت‌ها و ورود مدل‌های جدید به بازار است، بر روند قیمت‌ها در بازار داخلی نیز تاثیر گذار است.
بنی‌كریمی، كارشناس فروش ارتاك، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Toshiba، Dell وFujitsu Siemens در این زمینه می‌گوید:‌ "طی ده سال اخیر به دلیل رشد سرعت تولید نوت‌بوك توسط شركت‌های تولید‌كننده،‌ عرضه‌ مدل‌های جدید و ظهور برند‌های جدید در بازار شاهد افت قیمت جهانی این كالا بوده‌ایم كه این روند در بازار داخلی تحت تاثیر جریان‌های مختلفی چون تغییر نرخ واردات لپ‌تاپ، افزایش یا كاهش عرضه لپ‌تاپ به بازار و ... دستخوش تغییر و تحولات موقتی می‌شود. اما به هر حال این روال به حالت طبیعی باز می‌گردد."
وی معتقد است، طی چندماه اخیر مشكلات مربوط به ترخیص لپ‌تاپ از گمرگ جمهوری اسلامی، اخبار مربوط به تغییر نرخ واردات لپ‌تاپ و ... رشد قیمت این كالا را در پی داشت كه این رشد قیمت موقتی بود و در حال حاضر قیمت‌ها به روال طبیعی بازگشته است.
منبع: Winbeta.net

مشاهده: ادامه مطلب

0 نظر:

لینکهای دوستان