چگونه کیبورد استاندارد فارسی را به ویندوز 7 اضافه کنیم؟

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۸۸/۰۳/۰۹

چگونه کیبورد استاندارد فارسی را به ویندوز 7 اضافه کنیم؟


سلام دوستان . برای فارسی نویسی در محیط ویندوز 7 بطوریکه کیبورد استاندارد باشد ،یعنی "پ" و "ژ" در مکان استاندارد خود در کیبورد باشند کافیست فایل 225 کیلوبایتی زیر را دانلود کنید . سپس از حالت فشرده خارج ساخته و بر روی Setup کلیک نمائید تا زبان استاندارد فارسی  بهمراه کیبورد استاندار بصورت خودکار به ویندوز 7 اضافه گردد .

» دانلود فایل فارسی ساز ویندوز7
» منبع

15 نظر:

ناشناس گفت...

من روي ويندوز 7 نصب كردم اما جواب نداد

ناشناس گفت...

سلام
متاسفانه من هم در ویندوز 7 نتیجه نگرفتم
روش دیگری وجود دارد؟

مجتبی ستوده در ۱۳۸۹/۱/۱۵, ۲۲:۲۳ گفت...

فایل رو از حالت فشرده خارج کنید و بر روی Setup کلیک کنید . سپس زبان فارسی درکنار زبان انگلیسی بصورت خودکار اضافه میگردد و در نوار وظیفه ظاهر میشود . من الان 1-2 سالی میشه که هم در ویستاو هم در 7 از همین روش استفاده میکنم .

بهار گفت...

برای منم کار نکرده نمیدونم چرا

مجتبی ستوده در ۱۳۸۹/۲/۱۵, ۲۲:۳۵ گفت...

سلام دوست عزیز . فایل زیر را دانلود کنید و سپس از حالت فشرده خارج سازید . سپس بر روی فایل LayoutFa دوباره کلیک کرده و بعد از ظاهر شدن پنجره نصب برنامه ، وارد بخش تنظیمات کیبورد در کنترل پنل شده و گزینه fardi(correct) را اضافه نمائید

http://toltek.persiangig.com/other/FARSI%20Layout.rar

راهنما گفت...

دوستانی که در 7 مشکل داشتند، بعد از نصب باید تنظیماتی انجام بدن. پس از نصب وارد کنترل پنل شده، در قسمت Clock, language and region روی chenge keyboards or other input methods کلیک کنید. سپس روی chenge keyboard کلیک کنید. در مرکز صفحه و در قسمت Persian دو نوع کی برد هست. یکی فقط (Persian) و دیگری (Persian - Custom). شما باید Persian را Remove کنید تا Persian - Custom به صورت فعال درآید. یک بار restart کنید. موفق باشید...

فرهاد در ۱۳۸۹/۵/۱۶, ۸:۴۴ گفت...

سلام و تشکر از فایل تان
یک دنیا تشکر، درست کار می کند من تنظیم کردم مشکلی ندارد.
راستی یک سوال در این کیبورد نیم فاصله را چگونه میشه تنظیم کرد؟

با تشکر
فرهاد

ناشناس گفت...

سلام
من کیبورد استاندارد رو همینطور که شما گفتین برای ویندوز 7 نصب کردم.
اما همچنان نمیتوانم (نیم فاصله )بنویسم!
بطور مثال:در کلمه (کاربرد آن ها)فاصله بین(آن وها )هم اندازه فاصله بین(کاربرد و آن)می باشد!!!

ناشناس گفت...

آهانده فهمیدم
کلید میانبر ایناست: کنترل+شیفت+4

ناشناس گفت...

من تو این وبلاگ دانلود کردم، عالی کار کرد:
http://chaloosnowshahr.parsiblog.com/

ناشناس گفت...

سلام
خدا خیرت بده برای من عالی کار کرد دستت درد نکنه خدا از گرفتاری های دنیا و اخرت نجاتت بده

ناشناس گفت...

دستتون درد نكنه

زنده باشيد !

فرهاد در ۱۳۹۰/۱/۱۰, ۱۷:۰۷ گفت...

سلام و تشکر از فایل تان
یک دنیا تشکر، درست کار می کند من تنظیم کردم مشکلی ندارد.
راستی یک سوال در این کیبورد نیم فاصله را چگونه میشه تنظیم کرد؟

با تشکر
فرهاد

ناشناس گفت...

داداش دمت گرم خیلی گلی عالی بود حرف نداشت

ناشناس گفت...

سلام خسته نباشید کلید فاصله در کیبورد من به جای فاصله علامت تعجب می زنه و به جای الف علامت سوال می زنه

لینکهای دوستان