چگونه توسط ویندوزمدیاسنتر کانالهای گیرنده دیجیتال ایران را مشاهده کنیم؟

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۹۱/۰۱/۱۷

چگونه توسط ویندوزمدیاسنتر کانالهای گیرنده دیجیتال ایران را مشاهده کنیم؟


اگر شما دارای یک گیرنده USB دیجیتال باشد ، مسلما با استفاده از برنامه ArcSoft TotalMedia خواهید توانست که کانالهای گیرنده دیجیتال را دریافت نمائید . حتی بااستفاده از برنامه BlazeDTV6 نیزمیتوانید کانالهای دیجیتال را دریافت نمائید .
اما در این مطلب خواهید توانست که بااستفاده از برنامه پیش‌فرض ویندوز 7 یعنی Windows MediaCenter براحتی و بدون هیچ‌گونه برنامه اضافی ، کانالهای دیجیتال را دریافت نموده و از ویژگی بسیار عالی PVR آن لذت کافی ببرید .

 ( از اتصالات کابل آنتن به گیرنده‌تان و همجنین نصب درایور گیرنده دیجیتال خود که برای تمامی برندها یکسان است اطمینان حاصل کنید )

واما نحوه استفاده از برنامه ویندوز مدیا سنتر :
1- برنامه را اجرا نموده واز بخش تنظیمات آن بر روی TV کلیک نمائید

2- به بخش تنظیمات رفته و گزینه TV را انتخاب نمائید.



3- بعد از کلیک برروی گزینه Tv Signal و در صفحه جدید بر روی عبارت Setup Tv Signal کلیک کنید. درصورت ! ظاهر شدن پنجره اخطار بر روی گزینه Yes کلیک نموده تا به صفحه جدیدی منتقل شوید .



4- در این مرحله گزینه دوم را انتخاب کرده و بازدن دکمه Next و در پنجره جدید ، از میان لیست کشورها ایران را انتخاب کرده و بر روی Next کلیک کنید.
 


5- برای کد پستی عددی دلخواه وارد کنید . با قبول موافقتنامه ، در صفحه جدید، مدیاسنتر ابتدا شروع به دانلود برنامه مخصوص بخش TV خودکرده و بعد از دانلود آن ، برای یافتن گیرنده دیجیتال به جستجو خواهد پرداخت .




6- در صورت یافتن گیرنده تان با تصویر زیر روبرو خواهید شد :


7- حال کار شناسایی گیرنده به اتمام رسیده و با رفتن به مرحله بعدی برنامه شروع به شناسایی کانالها خواهد کرد :



8- با اتمام جستجوی کانالها ( تا این لحظه 27 کانال رادیویی و تلویزیونی ) و با رفتن به مرحله بعد ، از صفحه اصلی برنامه مدیاسنتر و از زیر مجموعه TV ، بر روی گزینه Live TV کلیک نموده و قادر خواهید بود که کانالها را مشاهده نمائید .


9- با توجه به تصویر زیر بر روی دکمه کنترلی کلیک کرده تا به لیست جزئی کانالها دسترسی یابید . شما میتوانید با استفاده از اسکرول موس کانالها در لیست را تغییر داده و همچنین با کلیک بر روی عبارت " No Data available " کانال جاری را مشاهده کنید.
همچنین درزمان نوشتن این آموزش ، بخش توضیحات شبکه 3 برای سیستم دیجیتال فعال شده است . درضمن اگر دوبار برروی دکمه فوق کلیک نمائید ، لیست کلی کانالها را مشاهده خواهید کرد .


10- برروی توضییحات کانال مورد نظر کلیک راست نموده و گزینه Edit Channel را برگزینید ، وارد بخش تنظیمات کانالها خواهید شد . در این صفحه میتوانید ، شماره کانال راتغییر بدهید . همچنین اگر از ستون سمت چپ گزینه Edit Listing را انتخاب کنید، میتوانید نوع چیدمان کانالها را تغییر دهید .





11- برای غیرفعال کردن کانالها ، ابتدا طبق آموزش مرحله 9 ، کانالها را طبق لیست کلی فراخوانی کنید . بر روی نام کانال کلیک راست کرده و گزینه Disable Channel را انتخاب نمائید .



اما درباره قابلیت PVR باید بگویم که بعنوان مثال اگر شما برای 30 دقیقه یک کانال  یا برنامه خاصی را مشاهده می نمائید، با استفاده از نوار زمانی که در صفحه مشاهده هر کانال ظاهر میگردد ، میتوانید  زمان را دوباره و بصورت زنده بر روی ساعت 12 کشید و رها کرده و 30 دقیقه گذشته برنامه را مشاهده نمائید. باتوجه به تصویر زیر به نوار سفید رنگ موجود بر روی نوار زمان توجه کنید . این قابلیت بخصوص برای زمانیست که شما نتوانسته اید بخشی از یک فیلم و یا فوتبال و یا برنامه موردعلاقه خود را ببینید . باکشیدن نوار سفید رنگ نوار زمان بر روی تایم مورد نظر، ان بخشی که ندیده اید را دوباره مشاهده کنید .




2 نظر:

1yahoo110 در ۱۳۹۱/۱/۱۷, ۲۳:۱۴ گفت...

عالی بود خیلی به دردم خورد

مجتبی ستوده در ۱۳۹۱/۱/۱۸, ۰:۲۷ گفت...

خواهش میکنم. اتفاقا سرعت لود کانالها با این برنامه خیلی سریعتر و بهتر از دیگر برنامه ها است

لینکهای دوستان