طریقه ساخت فرم تماس حرفه ای و مجانی

مجموعه مقالات و مطالب مرتبط با بلاگر و وبلاگ نویسی و دنیای فناوری اطلاعات

دیدن مطالب وبلاگ

Blogger-fa

۱۳۹۰/۰۹/۲۳

طریقه ساخت فرم تماس حرفه ای و مجانی


Contact Forms ویا فرم تماسها ابزاری رایج در میان کاربران و مدیران وبسایت و وبلاگ برای ارتباط با مخاطب خود میباشد . در این میان سایتهای متعددی وجود دارد که کاربران میتوانند با استفاده از فرمهای از پیش طراحی شده ، آز آنها استفاده کنند:

1- بعنوان نمونه اول میتوان به سایت پارس تولز اشاره نمود که یکی از ارائه کنندگان فارسی این ابزار میباشد . این سایت دو فرم ساده و پیشرفته خود را برای کاربران ارائه نموده است که دارای نصب بسیار ساده بوده و براحتی میتوان مورد استفاده قرار داد :

نمونه پیشرفته


نمونه ساده

» برای دسترسی و استفاده از این فرمها به این لینک مراجعه کنید.
2- سایت بعدی همراه افزار بوده که فرم تماس آنرا میتوانید تنها “ بادادن ایمیلی که میخواهید پیامها به ان ارسال گردد “ و انتخاب دکمه “ ایجاد کد “ در اختیار داشته باشید .


3-  عصرعلم  نیز دیگر سایت ایرانی ارائه کننده این ابزار می باشد که کابر میتواند توسط 2 فرم پیش فرض این سایت با مخاطب خود در ارتباط باشد :

نمونه 1

نمونه 2

» برای دریافت این فرمها که تنها با چند کلیک در اختیار شما قرار میگیرد ، به این آدرس مراجعه کنید .
اینها چند نمونه از سایتهای فارسی هستند که این ابزار رادر اختیاز کاربر قرار میدهند . اما در میان سایتهای خارجی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

این سایت بیش از 30 ابزار متنوع را در اختیار کاربران قرار میدهد که طیف گسترده و حرفه ای ابزارهای آن راکاربران بسیاری در در سراسر دنیا استفاده میکنند :


اما یکی از ابزارهای این سایت که در اختیار کاربر قرار میدهد ، زوهو فرم بوده و میتوانید از این لینک  به ان دسترس داشته باشید . طریقه ساخت فرم با استفاده از ابزار این سایت نسبتا حرفه ای میباشد . نکته ای که باید متذکر شوم این است که بعد از ساخت فرم تماس خود ، حتما باید نوع نمایش و استفاده کاربری آن را Public  تعریف کرده تا بتوانید فرم خود را در اختیار عموم قرار دهید . برای این منظور هم میتوانید با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کرده و درخواست دهید . با توجه به تصویر زیر بطور پیش فرض فقط Private برای فرم شما فعال خواهد بود که بعد از درخواست ، نوع Public  هم بدان اضافه خواهد شد .


»  نمونه فرم ساخته شده با Zoho (درجه کیفیت عالی - برای استفاده ، قابلیت Public را فعال سازید )

2- سایت Emailmeform
این سایت بطور تخصصی فقط ابزار فرم تماس را در اختیار کاربر قرار میدهد . بعد ا ثبت نام و ورود به سایت ، تنها با درگ نمودن باکسهای از پیش تعیین شده میتوانید قسمتهای بدنه اصلی  فرم تماس خود را در اختیار داشته و بسازید .

این سایت نیز بطور تخصصی ابزار فرم تماس را در اختیار کاربر قرار میدهد . طراحی فرم در این سایت نیز بسیار ساده میباشد 

4- سایت FoxyForm
تنها با چند کلیک فرم تماس مورد نیاز خود را با تکمیل کردن قسمتهای مورد نیاز برای طراحی فرم در اختیار داشته باشید .

5- سایت Google Docs
به جرات میتوان گفت قویترین سایت در زمینه طراحی فرم ابزار Google Docs میباشد . شما توسط این ابزار زیرمجموعه گوگل میتوانید فرم تماس حرفه ای برای کارهای مدیریتی سطح بالا و در عین حال یک فرم تماس ساده برای ارتباط ساده با مخاطب وبلاگ و وب سایت خود داشته باشید . من قبلا طریقه طراحی فرم با این ابزار گوگل را آموزش داده بودم . برای ساخت فرم ، بعد از ورود به سایت ، با توجه به تصویر زیر بر روی Form کلیک کرده و اقدام به طراحی فرم خود نمائید :


برای اضافه نمودن آیتمهای متفاوت به فرم خود بر روی Add Item کلیک کنید :


برای انتخاب پوسته ، Theme را انتخاب نمائید :


برای قرار دادن فرم در سایت و یا وبلاگ خود از زیر مجموعه More Action  گزینه Embed  را انتخاب نموده و کد تولیدی را در سایت و یا وبلاگ خود بکار ببرید :




0 نظر:

لینکهای دوستان